hi all,
my symptoms started around 2 yrs ago.. I woke one morning with sickness, loss of appitate and lost a stone in a wk and a half .
had tests for ovarian cancer , all clear thank goodness..
for months had dif tests and developed pain when ate certain foods,
had test for celiac which came back clear, ended up going private and consultant suggested drinking aptimel drink and going on fodmap diet..I decided to stop eating bread, cakes, pastries, pasta and coffee and felt a lot better ..so wonder if it is gluten .
i started having awful pain in my back passage and had a sigmoidoscopy , all clear ..so they seem to think it's IBS.
i seem to have episodes as I call them... I can be fine and then it all comes back, upset stomach, fatigue, pain in stomach ..
i tried eating gluten free past at and my stomach was in agony.
i went to see my GP this wk as I now feel as though I have indigestion all the time, and my stomach feels as though it's right under my diaphragm, and bloated ...I feel sick and haven't got much of an apitate .
my GP has given me omeprazole y
Le SII peut provoquer toutes les intolérances alimentaires que vous décrivez. Le gluten et les produits laitiers sont des déclencheurs majeurs pour certaines personnes. Vous pourriez également avoir une intolérance non cœliaque au gluten.
Les symptômes du SII peuvent apparaître et disparaître et vous pouvez avoir des brûlures d'estomac et des indigestions. Comme tous vos tests sont négatifs et que vous avez bien répondu au Fodmap et que vous vous sentez mieux après avoir éliminé les aliments problématiques, vous avez probablement le SII.
Cependant, vous ne devriez pas rester longtemps sous oméprazole car il peut provoquer des effets secondaires désagréables. Les antiacides en vente libre sont plus doux et éliminent toujours l'acide.
On m'a prescrit des inhibiteurs de la pompe à protons, je ne ferai pas de commentaire sur ces médicaments,
mes suggestions pour le SII sont les probiotiques, l'huile de coco qui contient
de l'acide caprylique, et le curcuma sous forme de gélules, ceux combinés
avec un ingrédient de poivre noir, vous pouvez tous les vérifier en ligne.
Thank you for your advice.
i have heard that omeprazole can lead to anxiety attacks , I don't plan to stay on them for long.
i have to have a review in two wks time, so will discuss other options
Thank you for your comments, it's much appreciated .
i have heard about the side effects, anxiety attacks is the main one, am I correct ?
I have a review with my GP, in two wks after being on them, and will ask to look at dif options.
i am also ha img reflexology as an alternative
J'ai pris des inhibiteurs de la pompe à protons pendant un court moment et j'ai arrêté de les prendre
car ils me faisaient me sentir pire.
Je ne sais pas pour les crises d'anxiété, mais ils ne sont pas bons à prendre
à long terme.