Just started having this tightness / Pressure chest feeling for about a week along with This Shortness Of Breath Sensation . I have Generalized Anxiety Disorder According to my Doctor.
The Pills I'm Currently On are.
Propranolol 20Mg once every morning
Citalopram 20mg (Celexa) once every evening
Hydroxyzine 25Mg 3X a day as needed for Anxiety
As far as I know I control the anxiety with the Medecine I'm currently on but I just started having these shortness of breath symptoms which is all new to me. Is propranolol causing this ? Also having chest tightness and pressure along with mild pain in the chest. Please help.!
Ansiedade fará isso. Pratique a respiração profunda do abdômen quando isso acontecer. Isso ajuda, prometo 😊
Thanks for the Reply! For how long do I practice the Belly Breathing ? Will this give relief to shortness of breath??
Oi. Eu enviei uma resposta mais cedo, mas está aguardando moderação. 😊 Eu enviei um link do YouTube sobre meditação para ansiedade. Por favor, dê uma olhada, eles são muito, muito úteis. Meditar e respirar profundamente me tiraram do modo pânico. É difícil no começo, mas eu só continuo fazendo até minha respiração ficar mais relaxada e então me sinto melhor, revigorada, na verdade. Às vezes eu medito no meu carro na hora do almoço com meus fones de ouvido. As pessoas podem apenas pensar que você está ouvindo música! 😄
Thank you I will Definately look into it tonight. I have always controlled Anxiety with HydroxyZine 25mg & Propranolol 20mg but for some odd reason I just started getting these New Symptoms Chest Pain ,Tight Chest Feeling associated with Shortness of Breath about 5 days ago after I had just got a panic attack /:
Por favor, experimente. Ficaria tão feliz se eu pudesse ajudar de alguma forma. ☺️
Estou grato por este fórum para que as pessoas tenham outras com quem conversar sobre tudo isso.
I took a quick glance at those videos Anxiety Mediation Videos & they are about an 1hr long.. I really do appreciate your help and advice. I'm just didn't think anxiety could even cause chest pain...
Existem uns bem mais curtos. Tenho um que dura cerca de 7 minutos e outro que tem apenas 15 minutos ou algo assim. Continue procurando! ☺️ Eles realmente ajudam a desacelerar a respiração e o coração acelerado.