J'ai l'impression qu'il est temps que j'accepte que je suis déprimé

I'm very new to this - both this site and a realisation that I'm probably depressed and have been for many years! I had my daughter at 19 it was a very violent relationship at times I genuinely feared for my life-no 19 Year old should ever feel that? I got away from him but feel it's stayed with me - he told me I was ugly and worthless - several failed relationships later I fear I believe it still? Sorry if that's a ramble I just spoke my thoughts

Sarah

It is important you get your past sorted and talked out, you need to discuss a treatment plan with your GP. This problem is treatable it seems like PTSD

Make your appointment

BOB

Salut Sarah, je suis sûr que tu n'es pas laide du tout et sans valeur

Tu trouves que les intimidateurs, comme je les appelle, te coupent le souffle, ils jouent avec ton estime de toi, cela rend le contrôle beaucoup plus facile, tu vois

Les dommages qu'ils causent peuvent durer des années et quand tu souffres de dépression parce que c'est une maladie mentale, le cerveau met en jeu toutes les choses horribles que tu as entendues, assez de temps passe et tu commences à le croire, tu vois

As-tu parlé à un médecin ? Tu pourrais bénéficier de la TCC, j'ai entendu dire que c'était très bien.

Les médicaments peuvent atténuer les effets de la dépression, peut-être que tu as besoin de retrouver un peu de confiance en toi, tu sais, reprendre ce que cette personne t'a pris

As-tu pensé à ce que Sarah, Sarah aime, pas Sarah la mère, tu vois, qu'est-ce que tu aimes faire pour toi-même, peut-être la gym comme moi ou la natation, quelques soirées entre filles à la maison ou à l'extérieur, commence à avoir des amis à la maison, sors, essaie de t'amuser

Parfois, je pense que nous sommes tellement accaparés par nous-mêmes à cause des autres que nous oublions que la vie peut être amusante, nous pouvons nous amuser, tu devrais donner une chance à tout ce qui précède, je sais que tu n'auras pas envie de faire la fête et autres, mais tu pourrais apprécier un petit passe-temps léger juste pour t'évader, tu vois, briser ce cycle

Je pense à toi, reste en contact, Mike X

Hi Sarah - sorry to read of your situation - thank goodness he is no longer physically around you. You have described a bully with psychopathic traits and no doubt deeply insecure. To make himself feel in control he has "owned" you, used physical violence to vent and to "keep you in line," and demeaned you in order that you stay submissive and thinking you are not good enough for anyone else. In fact, if you think about it, he was really speaking about himself - because these sorts of people are always about themselves. Borderriever and Superfluous have given you the best advice - seek professional help. You can and will move on, out of the shadow that bullt has cast over you. Oh - and you are not rambling. You are doing the sensible thing and reaching out. We are always here to talk to.

Thank you so much for the kind words x

Thank you it means so much to hear I'm not mad - I'm so glad I reached out x

Hello Sarah ^

You've been given some great advice!

I'm glad too that you decided to express yourself on here, this site can help so much. Everyone here is lovely and you get to meet some people who have very similar situations to yours, so you don't feel too alone in this world.

Keep us updated now and again and definitely use this forum as a means to letting your feelings out 😄

Love E