Angina / Medikamente

Ich habe am 16. Dezember einen Herzstent eingesetzt bekommen. Seitdem nehme ich Medikamente, einige fürs Leben, z. B. Aspirin, Betablocker und Fibrate. Davor habe ich nie Tabletten für irgendetwas eingenommen, außer gelegentlich einen Antibiotika-Kurs. Ich hatte nie Probleme mit dem Magen, Sodbrennen usw., aber der Arzt hat mir Lansoprazol verschrieben. Ich bin verwirrt, das Krankenhaus sagt, nimm es abends vor dem Schlafengehen, der Arzt sagt, als Erstes am Morgen???? Wann sollte ich es einnehmen, mir wurde gesagt, sie sollen meinen Magen vor den anderen Medikamenten schützen

Hallo 😊 Christine, Ich habe eine lange Vorgeschichte mit Angina, aufgrund anderer medizinischer Probleme kann ich keinen Bypass machen oder Stents bekommen, die ich anscheinend brauche. Ich habe eine koronare Vasospasmus und diese würden die Stents zerdrücken. Jedenfalls bin ich auf einem Berg von Pillen, Morphium und Oramorph und viele andere, aber ich nehme Esomeprazol für meinen Magen und muss es morgens eine Stunde vor dem Frühstück einnehmen. Bleib gesund.

Ich nehme meine abends - das hat mir das Krankenhaus empfohlen.

There's is divided opinion about the best time to take with some favouring morning and others evening. Find the one that works best for you generally in the morning half an hour before food.

Oh, das klingt schrecklich.  was ist Vasospasmus.  

Ich werde morgen damit beginnen, eine Stunde vor dem Essen einzunehmen, statt als letztes am Abend.  Welche Symptome hatten Sie, die zu alldem führten? Bei mir hatte ich nur etwa zwanzig Minuten lang Schmerzen im Kiefer

das ist was ich die ganze Zeit gemacht habe, aber heute wurde mir gesagt, nein, das muss als Erstes am Morgen sein

 

Ich werde morgen damit anfangen, es morgens einzunehmen, um zu sehen, ob es einen Unterschied macht. Ich habe es einfach satt, den ganzen Tag übel zu sein 

Vasospasmus ist das, was mit meinen Arterien passiert, die das Herz mit Blut versorgen. Sie haben ihren eigenen Willen und gehen in Krämpfe, die starke Schmerzen verursachen. Deshalb nehme ich morgens 30 mg Morphium, abends 30 mg und bei Bedarf Oramorph tagsüber. Meine Symptome begannen vor Jahren mit Brustschmerzen.

Ich denke, Sie können experimentieren, solange Sie es jeden Tag einnehmen. Ich glaube nicht, dass Sie durch das Ausprobieren, was für Sie am besten in Bezug auf die Einnahmezeit passt, Schaden anrichten werden.

Hi christine,

Reflux medication is best taken in the morning, your Doctor  probably has suggested that way for you because perhaps that's when you start taking angina medication ?

Hi peter,

May I ask why you can't have stents ? is the coronary artery spasms the only reason why they won't fit them or is there more to the stenting ? I sufferer from coronary artery spasm in a bad way as well and if my blockages don't clear up with drug therapy and keep the exercising up I will need stents as well, my cardiologist has never mentioned the problem that you mentioned ( squashing ) when artery goes into spasm, if anything it should stop the spasming because of the artery being opened up, Yes I realise you can have extremely healthy arteries and still suffer coronary artery spasms, that's how mine started out, however, over time people will have a tendency to get plaque build up, especially if it runs in the family, this makes the spasms worse (Plaque build up ) so by removing the plaque according to science your spasms should reduce, but we all know nothing goes by the laws of science. I'm just curious as to why a cardiologist would rather you take opiates rather than stents. I'm on opiates myself for pain relief as well ,also all the top of the line medication for Prinzmetal Angina. They consider my blockages as "baby" blockages 50% Stenosis in the LAD and 60 % in the RCA, so no stents at this stage as mentioned, those blockages are considered not threatening.

Hi 😊 Samuels, also mein Freund, wir scheinen die gleichen Symptome zu haben, aber ich hoffe, du bekommst nicht die gleichen Schmerzen wie ich, manchmal, auch wenn ich Morphium nehme, holt es mich manchmal trotzdem, manchmal dauert es nur Momente, manchmal aber auch 20 Minuten oder so. Aber du hast mich nach den Krämpfen gefragt, nun, ich habe meine Krämpfe in Aktion gesehen, nicht gut für mich, aber brillant zu beobachten. Ich hatte mein zweites Angiogramm und wie du weißt, pumpen sie dir Farbe ein, also beobachte ich, wie mein Blut durch meine Arterien gepumpt wird, und dann plötzlich stoppte es, als hätte ich eine 100%ige Blockade. Das passiert, wenn du einen Krampf hast. Er schließt die Arterie und stoppt den Blutfluss, entspannt sich dann aber wieder und lässt das Blut wieder fließen. Ich habe zwar Plaque-Blockaden, die den Blutfluss ermöglichen, aber sie wären glücklicher, wenn der Fluss größer wäre. Allerdings kann man keine Stents einsetzen, da die Krämpfe, die ich bekomme, diese zerdrücken und alles schlimmer machen würden. Also, wie ich sagte, bin ich zu Hause mit einem Berg von Medikamenten und hoffe, dass die Krämpfe in den Urlaub gehen und mich in Ruhe lassen. Ich hoffe, das beantwortet alles, mein Freund. 😔.

Hi peter,

Actually no it doesn't but hey we are all different and have cardiologists with their own theories. Like you my spasms last 10 minutes to 2 -3 hours and I have to take more pain relief if the first lot doesn't work. I have developed a tolerence to all the medications with the exception of may one perhaps 2, My spasms were reduced dramatically at first with an introduction to a medication called Perhexiline and higher than general allowable doses of Cardizem ( Diltiazem ) To the best of my knowledge and what my research I have done on this Perhexiline is that the Western World cardio's seem to think this drug is to dangerous, it's been around since the ' 70 s' and Australia and New Zealand are the only countries that cardio's prescribe it for coronary artery spasms.

As you know this condition is debilitating and has the potential to ruin lives. Also as you know cold weather, severe heat and emotional stress can be the biggest triggers, and what's more it's a real pain in the back side because the spasms seem to come from nowhere while at rest. I'm on endone for my pain relief as the newer generation of doctors don't believe in opiate pain relief for coronary artery spasms, they act as they think they know coronary artery spsams don't hurt, however I'm lucky that some of the regular older doctors that are aware of the condition will automatically give me endone, morphine was stopped because of the amount of time I was in emergency and the ramifications that morphine can cause, endone is the same but "apparently " not as severe , only the other day another emergency doctor asked me to mention to my GP about Targin, apparently the same as Endone but is longer lasting and much less troublesome on the gut.

Hi 😊 da drüben, mein Freund, entschuldige, wenn ich mich im letzten Nachrichten nicht klar ausgedrückt habe. Bitte lass mich wissen, was es war. Ich habe deine Nachricht mit großem Interesse gelesen. Jetzt nehme ich an, dass du auf der anderen Seite des Teiches von der UK lebst. Es scheint, dass wir in derselben Situation sind. Ich werde dir eine Liste meiner Medikamente geben. Ich nehme Esomeprazole 40mg morgens, um den Magen zu beruhigen, dann Atorvastatin 80mg abends, Isosorbid-Mononitrat 60mg zweimal täglich, Aspirin 75mg morgens, Nicorandil 10mg zweimal täglich, Adizem (Diltiazem) 120mg zweimal täglich, Zomorph (Morphinsulfat) 20mg zweimal täglich, Oramorph (Morphinsulfat) 5/10mg bei Bedarf, was meistens der Fall ist, Glyceryltrinitratspray bei Bedarf. Nun, erkennt eines davon bei dir etwas an? Ich habe ein paar Inhalatoren für mein Emphysem und warte auf die Genehmigung für Sauerstoff, das ist alles, abgesehen von den Sachen, die ich gegen Verstopfung einnehme. Hast du dich jemals nicht in Schmerzen befunden, aber die Krämpfe gespürt? Es fühlt sich an, als hätte jemand seine Hand in deiner Brust und würde dein Herz zusammendrücken. Seltsames Gefühl. Wie du war ich in unserem örtlichen Krankenhaus sehr oft, aber jetzt weiß ich, was es ist, und solange ich nicht denke, dass ich einen Herzinfarkt habe, werde ich sie nicht belästigen. Das Problem ist, dass es keine feste Heilung gibt, wie ich sagte, ich brauchte einen Bypass, aber wegen meines schweren Emphysems wollte der Chirurg das Risiko nicht eingehen, da ich es wahrscheinlich nicht von seinem Tisch schaffen würde. Also haben sie noch einmal eine Angiographie versucht, aber diesmal haben sie einen Druckdraht in mein Herz eingeführt. Ich bin mir nicht sicher, was er tun sollte, aber er hat meinen rechten Arm blau und schwarz hinterlassen, wo der Druck viele kleine Blutgefäße geplatzt hat. Das ist, als sie herausfanden, dass sie keine Stents einpassen konnten, weil die Krämpfe zu stark sind und sie zerdrücken würden, was mir noch mehr Probleme bereiten würde. Hast du jemals einen Stent gesehen? Sie sind nicht so hart, also kann ich mir vorstellen, wie leicht sie zerdrückt werden können. Also, Kumpel, es bleibt nur die Medikation und das richtige Einstellen. Zum Glück bin ich jetzt im Ruhestand, also muss ich mir keine Sorgen um Arbeit usw. machen, aber wie du sagst, wäre es schön, ein Leben zu haben. Nimm es leicht, mein Freund.

Hi Peter,

Yes I live accross the pond

My medications are pretty well similar, I take the Nexium as well, mine is morning as well but also take when required, I am on 120 Mg of Monodur 1X daily, Nicorandil 20 Mg 2X daily, Perhexiline 100 Mg X 2 daily, Cardizem 600 Mg 2X daily although I must point out that is divided up for the day 360 Mg of AM and 240 Mg in PM, I was on 600 Mg Cardizem 1X daily but it was decided to try it in divided doses as 600 Mg isn't ordinarily a dosage rate to be given out by doctors, well here anyrate, am also on low dose aspirin daily and a puffer when required , ohh nearly forgot the good old GTN spray as needed. I also take Endone when required, even though it takes care of the spasms pain it doesn't take care of the spasms themselves, I can live with that I hate that heavy / crushing sensation in the chest, left arm, back and on the odd occassion the Jaw.

Now I understand why they won't operate, due to your emphysema , however I do know personally of 2 people who have had quadruple bypasses although they haven't / didn't have coronary artery spasms but they had dicky tickers and emphysema , they were told there is an extremely high chance they may not ever get off the table but as their faith played out they survived one has passed on due to a bit of both old age and heart related problems, the other is still kicking along, doing Ok for a person that is pretty close if not already 80, they do unfortunately require another bypass but due to her age she has decided to let medicine and nature take it's course, she was in her mid 70's for the triple /quadruple bypass.

I hate being in the ED but because all my episodes feel exactly the same as when I had the NSTEMI's I cannot differentiate between the spasms and what might be an NSTEMI, know what I mean ? I may of had a small event this week just gone, I did as instructed, took the endone kept up the GTN , the Endone kept the pain at bay for 4-6 hours , then I would have to have another one and in all that time I wasn't feeling myself as usual so come the third day I called for an ambulance, followed my management plan in the emergency department,troponins came back as raised, was to be admitted, no beds available, had to lay back in one of their "comfy " chairs for repeat troponin, came back lower so was discharged home, Back in there the following morning with worsening chest pain, trops done again, they were still on their way down . I realise if I was to have a full blown heart attack I'd be pretty well much be dead on arrival of face planting the ground or the very least unconcious, but having an NSTEMI isn't the nicest feeling either but at least you have a chance if you're at home alone like I am most days to call for help. Even though I know what it is there's just no differentiating between the 2 for me.

Yes I've seen stents and I was lead to believe that they are pretty flexible to handle spasms ? This seems to be where your cardiologists and mine seem to have given us different information. I to have had that pressure wire test and I was also unsure what it was doing but it did recreate my chest pains, I also am retired, well for the moment, I'm to young for full retirement but unfortunately I have these 2 conditions that prevent me from working at the moment.

Hope you have an enjoyable and happy Easter

Hi Samuels, wie geht es dir, mein Freund? Ich hoffe, du warst in letzter Zeit nicht in deinem örtlichen Krankenhaus? Ich war nicht dort, obwohl meine Frau gesagt hat, ich sollte ein paar Mal hingehen, aber wir kennen das Problem, also solange es nicht schlimmer wird, warum sollten wir sie belästigen? Ich warte immer noch auf einen Termin, um meinen Kardiologen zu sehen, und außerdem wurde mir gerade eine Operation an meiner Prostata wegen meiner Herzprobleme abgesagt, die selbst mein Hausarzt nicht versteht, da sie nur eine Nadel in deinen Rücken stecken und dich von der Taille abwärts betäuben. Dafür muss man keine Vollnarkose haben. Aber mein Hausarzt hat mir gesagt, dass mein Herz sehr instabil ist, vielleicht ist das der Grund. Jedenfalls hoffe ich, dass es dir gut geht, Kumpel.

Hi Peter,

Doing so so, you know the old saying , no use complaining    Yes doctors like to have in house well even out  house fighting don't they, some are for and some are against surgical procedures, If only we could predict the future ourselves.

I've had about 3 trips in since I spoke to you last, troponins all over the place, one lot was raised again but not enough to concern anyone but it was still positive, my trops have been sitting higher than normal even though they are in the negative range, I'm sitting between 11 - 14 lately, prior to those readings I was sitting between 5-8, that tells me something and is a question I have for my cardiologist next time I see him. I had a puffed up leg 3 weeks ago and a very sore calf muscle, both my GP and I thought I may of strained the muscle as I had been pretty active around the house doing all my odd jobs, I had to go to our emergency department a day or 2 after seeing my GP for the chest pain and breathlessness as it was getting worse, the triage nurse was actually worried about my leg than my angina chest pain,I was taken straight into emergency to be seen instead of the usual, sitting out in the waiting room for blood results, the emergency doctor looked me over, measured both legs and the left leg was swollen considerably, he said he was going to do the usual blood tests and he was going to slip in another blood test, he said I'm sure it will come back negative but he would check anyrate, I couldn't remember the name of the blood test til I asked another doctor, they call it a D dimer, tests for blood clots, the doctor came back and said he has to eat his words because the tests came back positive, both trops and the D dimer test. I was admitted for a contrast CT scan for the following day as it was late in the evening when I was admitted, they found several blood clots in both lungs, apparently broke off from down in my leg and travelled to the lungs, on blood thinners now as well as my normal daily aspirin, they say it can take up to 6 months for the clots to completely dissolve. I'm lucky I had an on the ball emergency doctor that bothered to investigate my sore leg rather than fob it off as a strained muscle as did my GP and I.

Having a few spasms today but it's at the controllable level so  I hope it stays that way for the rest of the day.

Stay as fit as you can and look after yourself, is good to hear from you again