Kann ich 5 Wochen nach einer Patellafракtur Kniebeuge-Physiotherapieübungen machen?

I had a cast removed for a fractured non-displaced patella at 4 1/2 weeks. Now it’s 5 weeks and I’m just wearing a knee brace, but with no screws so I can bend my knee. The doctor said it’s healing well, so the cast wasn’t necessary anymore.

I started to do some physical therapy but only with my leg straightened (such as leg lifts and calf exercises.  

Is it okay to do light weight bearing pt exercises with a bent knee? My knee is really stiff, so I think I need to start doing full range of motion exercises, but I’m just not sure if it’s okay to fully bend my knee. 

Ein Anruf bei Ihrem Chirurgen sollte Ihnen die Antwort geben, die Sie benötigen.

You can say that about every question and comment on this website. If you don't want to say anything useful, just don't reply. As with everytbody who posts here, I'm looking for other people with similar experiences and how they dealt with my issue.

Ich gebe die sicherste Antwort, die ich basierend auf den bereitgestellten Informationen geben kann. Ich versuche, Antworten auf Situationen zu finden, die schädlich sein könnten, und ich würde mich schrecklich fühlen, wenn ich etwas vorschlagen würde, das am Ende schädlich sein könnte. Meine Situation ist so einzigartig, dass ich es nicht in Betracht ziehen würde, Menschen in eine schwierige Lage zu bringen, wenn es um Ratschläge geht. Wenn es um das Einzigartige und Extrem Ungewöhnliche geht, ist Ihr Arzt derjenige, der in die Pflicht genommen werden muss, nicht gut gemeinte Menschen, die möglicherweise Schaden anrichten und dann zögern, in Zukunft zu helfen. Ich schätze, es ist eine Frage von "Man bekommt, was man bezahlt" und wenn es nicht Ihren Erwartungen entspricht, einfach ignorieren Sie es.

Nochmals meine aufrichtigen Entschuldigungen und ich werde in Zukunft weder Ihre Bedenken validieren noch überstimmen.

Thank you for your concern.  I agree I should call my doctor, and I have an appointment with him in 10 days.  

In the meantime, I'm curious what physitherapy other people with a non-displaced patela fracture have done 5 weeks after the injury. All comments are welcomed.