I took a quarter tablet yesterday and within hours started getting side effects such as dizziness, headache, nausea, cold fingers of right hand, muscle twitching, acid and painful stomach and a burning feeling in my bladder. Later in the evening I got a pain in my liver area. any of these symptoms coininued into the night and the headache and nausea are continuing today along with a pain in my stomach, very cold fingers in the right hand and feeling particularly low. I am so worried by this extreme reaction I do not want to continue. In another discussion someone talked about drug metabolism and how differences can mean someone experiences many more effects as the concentration is higher. As I only had 12.5mg I dread to think what I will experience on higher doses. Has anyone had anything similar or can anyone offer any advice - i feel i just want it out of my system.
Hi Caroline, I went up to 150 mg last year after a death in family and a near death experience myself in summer. By Nov I was starting to feel pretty good but had huge row with my daughter and she didn't speak to me for 3 months. I've now been on 200mg for 6 days, though I'm very anxious...like a robot in fact. Many of your experiences are truly side effects...do read the leaflet about side effects. I'd say that if there's anything you are concerned about, do speak to your GP. Good luck
Bonjour, j'ai commencé à prendre 50 mg hier soir à 18 heures. À 19h30, je me suis sentie très étrange, avec des visions bizarres. À 20h30, j'ai décidé d'aller me coucher car je me sentais si mal, puis j'ai eu des douleurs stomacales sévères, de la diarrhée, des vomissements et des tremblements dans tout le corps, avec des bouffées de chaleur et de la transpiration. Cela a duré environ 4 heures. Je me sentais affreuse et je me sens encore totalement vidée, maintenant il est 15 heures. Je ne prendrai plus ces médicaments, même à une dose plus faible comme suggéré par mon médecin généraliste.
It sounds like the worst side effects have gone for you. Read the information leaflet that comes with your meds and I think what you experienced is start up side effects. They DO level out in a few weeks, but certainly talk to your doctor again. Good luck
Merci, le médecin généraliste a maintenant suggéré autre chose à une faible dose de départ.
Hello - what has the GP recommended. Your reaction sounds horrible but given mine on just 12.5mg I am not surprised - it good 48 hours to feel it was out of my system.
I'm pleased about that for you. Do bear in mind though that you MIGHT still get a few side effects, but do read the patient info leaflet to see whether which side effects are common......they don't last very long fortunately
Je dois récupérer l'ordonnance demain, quand j'ai parlé au médecin généraliste ce matin, mon cerveau ne fonctionnait pas très bien, je souffre de migraines chroniques qui me rendent déprimé, je vous ferai savoir quand je la récupère. Je dois dire que les effets secondaires étaient assez effrayants.
Merci, je ferai cela.
Ne pourrai pas récupérer le médicament pour vous dire ce que c'est car je me sens encore mal et j'ai aussi une autre migraine, je vous informerai dès que possible.
J'ai récupéré l'ordonnance, c'est de la Mirtazapine 15 mg, demi-comprimé le soir. Je ne commence pas encore car je me sens toujours mal à cause des autres, comment vas-tu ?
Hello Iris - the side effects listed in the leaft are so scary and any combination of them surely woudl cause you to feel much worse particularly the increased anxiety and depression let alone the insomnia and nightmares. I don;t know how that can help someone aready suffering. For me the side effects were the strongest I have experienced on any medication which I don't need when I am already very vulnerable. What scares me is that they are affecting your brain, yes I know depression and anxiety does but these types of tablets can cause extreme reactions and some people get suicidal. I was also very anxious and scared about the effect on my bladder - I hve never had any bladder burning or urination issues and the ones I got were on just 12.5mg /the circulation and twitching were also scary. How could I cope with them - I am no longer taking the tablets. You say you are anxious on 200mg. These things seem so experimental with reactions varying so much. It really felt as if they were damaging me.
Not good. Feel so very anxious and very scared all the time as well as depressed. It is so difficult getting things done. I have said to Iris that these tablets seem so experimental. Let me know how you get on with the Mirtazapine. So you are starting on 7.5mg at night? What are you taking anti depressants for - is it anxiety and depression or mainly depression or anxiety??
Je suis allé chez le médecin généraliste avec de l'anxiété plutôt que de la dépression, je souffre de migraines chroniques qui sont très douloureuses avec d'autres symptômes, je ne peux rien planifier, ma vie est dominée par elles en ce moment et mes niveaux d'anxiété augmentaient. Je voulais vraiment un petit traitement de quelque chose comme du Valium, mais il n'a pas voulu m'en donner, juste pour calmer l'anxiété. De toute façon, après les effets secondaires de la Sertraline, je ne suis pas sûr de vouloir essayer les nouveaux médicaments, car avec la migraine, je suis déjà malade et j'ai la diarrhée, donc j'ai dû me remettre des effets secondaires après avoir eu une mauvaise migraine. Je vais attendre un peu et voir comment les choses évoluent. Peut-être pourriez-vous retourner chez votre médecin généraliste et discuter avec eux de la façon dont vous vous sentez ou de tout autre professionnel de santé dont vous dépendez.
Je pense également que vous avez besoin d'un bon système de soutien à proximité si vous commencez un traitement médical comme la Sertaline. Je vis seul, ma famille vit à l'étranger et mes amis, que j'en ai quelques-uns, pas beaucoup, ont leurs propres exigences de vie pour le moment. Devoir gérer les effets secondaires seul est difficile et ajoute à l'anxiété et, comme vous l'avez dit à Iris, ce n'est pas le moment de faire face à des difficultés supplémentaires. ;
Hi Caroline..just found your message in my Spam folder! I'm sorry the effects have been so nasty for you...you really must see your doc...you might get withdrawal symptoms. Don't be scared by the info leaflet....the manufacturers have to report EVERY side effect ever reported, and that's what scares people. If you read the info leaflet for paracetamol you wouldn't want to take those I assure you. Do see your doc though for reassurance that side effects do pass in time. Antidepressants are notorious for making you feel worse before better.
I am widowed and live alone too.....I sometimes think that just having someone else to talk to would be a good distraction from the side effects
Hello
Have you taken any Mirtazapine?? I'm still stuck and feeling worse if that is possible. On the one hand is the intolerable anxiety and depression on the other intolerable side effects with highly possible increasing anxiety and depression to start (and for some people the anxiety does not seem to go away) C
They do say that with ADs you get worse before you start to get better
Non, Caroline, j'ai décidé de ne pas le faire en fin de compte. Si vous ne vous sentez pas bien, une autre visite chez votre médecin pourrait être nécessaire. Oui, ce type de médicament peut prendre du temps pour agir, c'est juste l'attente qui est difficile. Je ne sais pas combien de temps il faut attendre pour déterminer s'il va fonctionner ou non. Je suppose que c'est là qu'intervient l'aide professionnelle. Votre médecin généraliste devrait vous donner des conseils. Désolé de ne pas pouvoir être plus utile.