J'ai un problème persistant de rougeurs faciales et de sensation de brûlure principalement sur mes joues, mon menton et mon nez, comme si j'avais un coup de soleil. J'ai eu des boutons et beaucoup de congestion. J'ai également remarqué que ma peau est beaucoup plus grasse que d'habitude, mais elle pèle comme si elle était sèche !
Dois-je consulter un médecin pour cela ?
Hi Amy. It sounds like Roseacea but it's probably a good idea to see a dermatologist for confirmation and to discuss treatment options. In my experience, sooner rather than later.
Le seul problème est que je m'inquiète qu'ils disent que je suis trop jeune puisque je n'ai que 19 ans. Merci pour vos conseils, c'est très apprécié 
I got Rosecea in my 20's but through ignorance on my part, wasn't diagnosed till my 40's. I was on long term meds initially which helped. Eventually, I found laser worked very well and to date, have had 3 courses. I also had laser to remove some lumps. I recently tried Mirvaso but wouldn't recommend it as I had a bad reaction. Currently, I am using Dermae wash, serum and moisturiser but will be seeing a dermatologist soon re more laser.