i am on day 6 and I am struggling to get the correct pain relief. Today 6 days after my op I am in Agony, I feel sad as I was able to do my exercises up until day 5 but the pain is preventing me from do anything but rest. Is this quite normal....my leg feels like I've pulled all my muscles and an elephant is sitting on my knee, even my ankle hurts.
I have been prescribed 10mg of morphine 2 daily am & pm and tramadol in between..not touching the pain today at all.
i have taken myself up stairs to rest as I feel grumpy..my poor family.
Hi Audrey. Hydromorphone might help you. It is 8 times stronger than morphine. My pain medication was incompatible too. The hospital and pain nurse need to get you stabilised. Similar happened to me. You must insist that you need help. No one should suffer like you are.
Thankyou Lyn...they have prescribed 30mg of morphine 2 daily.....the doctor said...we need to reduce your meds.....I'm shocked especially as I'm only on day 6....thankyou Lyn I appreciate your advice, my husband says he is going to contact the hospital...take care.x.x.x
Bom dia!
Sim, você precisa controlar a dor para poder seguir em frente!
Isso ajudará na sua fisioterapia.
Quando você estiver com dor, ouça seu corpo e descanse! Você precisa descansar para se curar.
Você terá seus bons e maus dias!
Eu estava tomando Percocet 4 vezes por dia. Cada um é diferente, você precisa encontrar o remédio para dor certo para você.
Você pode ter que ser firme com seu médico, eles nem sempre estão certos, e é o seu corpo e você sabe como se sente!
Estou no meu 6º mês após a Tkr e ainda tenho dias ruins, mas muitos mais bons!!
Esta é uma jornada, não para os de coração fraco😆
Este fórum me ajudou a passar por muitos dias e noites!
Pensamentos felizes vindo em sua direção!!
Oi Audrey. Acho que você deveria reclamar alto. Você não deveria sofrer sem um jeito de aliviar a dor. Dito isso, essa jornada tem sido realmente difícil. Alguns dias, todos os meus músculos doem. Alguns dias a dor na panturrilha é maior que a dor no joelho! Estou na semana 8 e tomo 1 hidrocodona 10-325 à noite e uma antes da fisioterapia. Choro facilmente. Não consigo dormir. Me preocupo com a falta de progresso. Todos esses problemas são discutidos nesse fórum. Pessoas ótimas aqui. Pronto para nos assegurar que todas as nossas jornadas são únicas e complicadas, mas, principalmente, são TEMPORÁRIAS!!! Boa sorte para você.
Are you in UK?
Does hospital have a discharge help line you can use?
When anaesthesia from op dies down pain does increase.
Are you taking full quota of pain medication? GP advice probably a good idea.
You don't mention anti inflammatories, seek professional advice. Medication is very impirtant to get sorted!
NOT the time to reduce medications! No way!
Thankyou June.....I thought I was being a bit of a tit..but I do cope well with pain but this was us unbearable. I am enjoying this forum also and feeling part of a TKR family...king regards audrey.x
It feels like I've pulled every muscle possible in my leg.....I think I need to shout louder also...thankyou for your reassuring advice ...Audrey.x.x.x
Thankyou Jenny...my meds have been very poor...but hopefully will get a good balance so I am more comfortable and able to sleep...xxx
I found days 5-10 very rough, home from hospital day 5 had an extra day with mild cellulitis and only sent out with tramadol and paracetamol and suffered a great deal of neuro pain. My doctors did not want to prescribe strong meds either. I got amitriptyline but it made BP drop too much.
It does all improve though with time. The lack of good pain control did slow down my recovery as you are finding, it holds up progress with PT. Hope you manage to get some meds that help soon.
I may be luckiest person alive! I'm in Midwest USA. Yes I have that same feeling from day 1 to 14. Feeling heaviness and in pain even after physio. Your Dr is wrong to take you off of pain meds and anti inflammatory meds. I am now going in to 10th week and feeling a little bit better and lesser pain. Those first two weeks I was on 10-325 mg Norco, 10 mg Percocet, and 5 mg valium. Along with anti inflammatory meloxicam 10mgs and anti nausea. Right now I'm only taking methocarbamol muscle relaxer and anti inflammatory as I am still going to physio and to do my own stretching the scarring in the knee to prevent scars from forming. Tell your Dr he or she is wrong. The reason you must stay on those meds at the beginning is to prevent infections. Praying for you.
Você está muito, muito no início do processo e este é um processo. Infelizmente, ele não é linear, é mais uma montanha-russa.
Para começar, tome os medicamentos conforme prescrito, não quando você estiver dominado pela dor. Hidrate-se bem... um corpo desidratado não pode e não vai se curar adequadamente. Você passou por um trauma como provavelmente nunca passou antes. Descanse sempre que puder e, com descanso, quero dizer dormir. A qualquer hora do dia ou da noite. O descanso é tão ou mais importante que o exercício neste momento, embora você deva fazer os deslizes suaves de perna e os levantamentos leves. Você não vai se curar em uma semana ou um mês, então não se empurre tão duro. Muitos médicos são técnicos quando se trata de bater, cortar, congelar e colocar você de volta junto, mas falham quando se trata de ser honesto sobre a recuperação. Há os casos do livro didático e a realidade. A maioria de nós enfrenta a realidade. Role até encontrar as dissertações de Chico Marx sobre expectativas. É uma lição de vida. Não vou entediá-lo com os detalhes, mas tive 11 cirurgias e 5 reabilitações completas na mesma perna. Comecei aos 65 anos e agora tenho 80 e ainda estou lutando contra isso. Seja gentil consigo mesmo, pois você tem um longo caminho a percorrer. É um processo lento e, de repente, você dirá a si mesmo que tudo valeu a pena, mas... você deseja não ter sido tão ingênuo no início. Fique neste fórum. Todos passaram por isso e sabem o que você está experimentando.
BTW... há pessoas de todo o mundo aqui, então a qualquer hora do dia ou da noite haverá alguém para conversar. Estou no meio dos EUA e é meio da manhã aqui
Hi Audrey -- you are feeling more pain on the 6 day than before because everything that they gave you for the surgery has worn out. Most continue with the pain killers until you start feeling better. Call surgeon and explain that the morphine is not helping you for the pain. I had the same problem. Hydromorphone 4 mg helped me better. My pain was so bad that they kept me 3 months with pain killers, 650 Tylenol and an anti-inflammatory when my stomach can tolerated. It was the worse pain I had in my life. However, I did not know anout the forum and all the people that participate and give you good advice. However, is up to your doctor to help you control your pain. Just call him and don't give up - it will get better. If your knee is swollen exercise will hurt more. Please ice your knee constantly. Good luck. Keep us posted. J-13270
This will get you started...
https://patient.info/forums/discuss/the-tkr-experience-or-wish-i-had-another-kidney-stone--524499
Yeah...all normal. Work with your doc to get the proper pain relief regimen. Trial and error. There will never be zero pain but the good part is that the worst of this only lasts about 30 days...then it starts getting better. The whole recovery takes a year. Expect nothing else...be grateful if it's quicker for you.
Click my picture on the left and then click "See All Discussions". Some good stuff out there to help you. Welcome to the club, "Kneebie"...
Omg Audrey... Comecei a ler isso e pensei se eu escrevi algo? Ontem eu estava com 8 dias de pós-operatório. Os remédios no hospital foram ótimos.. Eles sempre disseram para ficar à frente da dor. Então eles me mandaram para casa com Oxicodona que parou completamente qualquer alívio... tudo o que eu podia fazer era colocar gelo e chorar e sua descrição da dor é exatamente o que eu senti. Finalmente consegui marcar uma consulta com meu médico de família ontem e ele mudou meus remédios imediatamente para Hidromorfona... Em 24 horas sinto quase nenhuma dor e finalmente posso fazer meus exercícios novamente... E não chorei em 24 horas também!!! Por favor, por favor, mude seus remédios... Não posso te dizer como me sinto completamente diferente em 24 horas... Boa sorte Audrey... Mantenha-nos informados.
My heart really goes out to you! 💕 The first 2 weeks were a blur and I was a mess. Pain and no sleep made me weepy too. I then took action about my pain meds, found the combination that worked. I jumped on the internet to find out what would work and requested it. I not only involved my surgon but my primary care doctor as well. By week 4 I knew I was going to survive and now at week 7 I am optimistic. I discovered this forum at about 2 weeks and it was (and is) such blessing. Please take heart and speak loudly until someone listens. Keep us posted how you're doing.
Oi Audrey, não tenho certeza do que posso adicionar que já não tenha sido dito, mas aqui vai. Estou com 8 semanas de pós-operatório e lembro muito bem das primeiras 2 semanas. Fiquei chocada ao saber que seu médico quer reduzir seus remédios tão cedo. Não só você merece não sentir dor, mas é imperativo que sua dor esteja controlada para que você possa fazer os exercícios necessários para dobrar o joelho. Meu médico me deu todos os remédios de que precisei. Infelizmente, não conseguimos encontrar os certos para controlar minha dor, então perdi algumas semanas de flexão. Minha dor é muito menor agora, mas desenvolvi tecido cicatricial e preciso fazer manipulação. A cirurgia é apenas uma peça do quebra-cabeça. O resto envolve a fisioterapia e seus próprios exercícios, que precisam ser feitos com controle adequado da dor. Boa sorte e mantenha-nos informados.
Oi Terri... Eu também estou com 8 semanas e estava me perguntando qual é a sua amplitude de movimento que está exigindo a necessidade de manipulação? Eu também ainda não consigo esticar minha perna completamente +6 e me curvo até cerca de 110. Tentando descobrir o que pode estar reservado para mim. Eles estão me fazendo tentar uma órtese para a perna para ver se isso ajuda. Obrigado por qualquer informação.