Hello, I have been suffering from recurrent mouth ulcers for about eight months. The doctors think it's a herpes simplex virus. Each outbreak lasts for about two weeks, with two or three ulcers, some sorer than others depending on where they appear. I take Ibuprofen at night to stop the pain, and recently have been prescribed Acyclovir to take when I feel a new ulcer coming on...often it seems to be too late. It seems my immune system isn't working well: I take vitamin C, magnesium, and sometimes echinacea for a few weeks. I find the whole thing rather depressing. Grateful for all tips. Episodes seem to be triggered by stress and fatigue
Ich habe auch Mundgeschwüre, sie treten regelmäßig alle paar Monate auf, halten etwa eine Woche an und verschwinden dann wieder. Ich bekomme auch Lippenherpes ein paar Mal im Jahr. Auch ich habe ein geschwächtes Immunsystem
Ich trage Herpes-Creme auf die Lippen auf und gurgle normalerweise mit Salzwasser, dann verschwinden sie, kommen aber immer wieder zurück, so nervig
Thank you. Mine give me about a week's respite between outbreaks that last 2-3 weeks. Is that the same with you? Maybe I just need to start accepting that this is the way it is, and stop getting so upset about it...
Vielleicht sollte ich ein Tagebuch führen, wann es passiert, es scheint einfach passiert zu sein, seit ich Steroide und Azathrioprin nehme, es ist etwas, das ich wirklich akzeptiert habe. Obwohl es schmerzhaft ist, wenn die Mundgeschwüre da sind, verschwinden sie, wenn ich mit Salzwasser gurgle, und ich habe seit mehreren Jahren Herpesbläschen.
I have started keeping a diary. Some are more painful than others. I must start the salt gargle again. Apart from Acyclovir (and I am not sure it helps) I take Vitamin C and magnesium, and sometimes echinacea for a few weeks. I resent it because I have always led a very healthy lifestyle...sport, good diet, etc. I am in my mid-sixties.
Ich werde im Oktober sechzig, ich weiß, was du meinst, wenn es darum geht, gesund zu bleiben, aber leider bin ich, obwohl ich nie geraucht und nicht getrunken habe, nicht in guter Gesundheit. Ich versuche jedoch, mit guter Ernährung auf dem Laufenden zu bleiben. Leider habe ich immer noch komplexe Gesundheitsprobleme, was sehr frustrierend ist, aber ich bin eine sehr positive Person und gebe nicht auf. Bist du im Vereinigten Königreich?