Saudade intensa/ansiedade de saúde

Hi,

Going to try to keep this as short as possible. I've suffered from anxiety my whole life. For me, it began as a child, went away some extent when I was around 11-16 (I'm 20 now) and then began again intensely in August 2014 when I went on holiday to Florida for 2 weeks.

When I arrived I got very bad symptoms i.e. severe dizziness, nausea, and lost my appetite. I flew home after 4 days on my own and soon realised I was suffering from anxiety. Ever since then I cannot travel with family nevermind alone and it's ruining my life. Although going on holiday is easily avoidable, it's not ideal and this is not the only implication. I've been offered a job where I have to go away for a few days training and I'm traumatised. I don't know what to do. Anxiety has already dictated my life for so long. In University I miss once in a life time opportunity ie trips to Israel, and other places in the Middle East. I miss holidays with my friends and family and I have severely limited my studying. I want to study a Masters however I cannot travel away.

This is torturing me. When I'm alone I become very upset and sick. I have tried counselling, CBT, hypnotherapy, mindfulness etc and nothing seems to work. I have been told I have separation anxiety and I feel like this is probably the case - I feel like a child does when they're away from their parents. However I would argue that it is not solely my parents that I miss, because even when I'm away wth family I get anxious.

I think I fear the fact that it's not easy to get home, which is obviously my "happy place".

I am so worried about training for this job that I'm so close to just not taking the job, which is not ideal for me because anxiety already dictates much of my life.

In October I suffered intense health anxiety and that is still ongoing and I also experience bouts of anxiety regarding other things.

I will go on the training for the job because I simply am sick of letting anxiety ruin things. But this is my worst nightmare. I don't want to go and am dreading it and I'm finding it so hard to cope, like what if I panic while I'm alone or if I get lost or start thinking I'm going to die because of health anxiety?

I feel like I'm at a loss and any advice would be helpful. I'd love to hear from someone who is in, or has been in a similar position.

Ps I should also add I have phobias of lifts, small spaces and being locked in and I feel like this may contribute to my fear of being away from home (I suppose "locked in" a different country, in a sense?)

Thanks in advance! 😀

Debbie

Some airline companies in the UK and I would imagine in the UK run courses for those people who have a fear of flying, although this is only a small part of the problem you are suffering from. Do you feel being out for the day at work also affects you and your fears ?

The other thing you could try if yo have had other treatment pathways is Hypnosis, where you could control your own fears and put yourself in a happy place. I do not really know if this would be available in a short period of time or if you are suitable for this type of treatment, it may be available as a private patient 

Again I am not sure if something like this would work

BOB

Hi!

Thanks for your message.

I don't have a fear of flying at all, it's more a fear of being away from home .

I've tried hypnotism too, paid £400 and it didn't work.

I just feel really lost ATM and am not sure where to go from here.

Debbie

Have you any idea why you have this problem ?, sometimes if you know why they may suggest a way to treat your concerns.

At sometime in life, like going to work causes us all the leave the nest, that needs to be addressed. To have these fears needs CBT to help you move on. Have further talk with your GP and there will most probably introduce you to coping techniques

BOB

I have very similar symptoms to you, it sounds to me that you are suffering from agoraphobia

But I'm fine in public and when I'm at home. It's just homesickness I think just unbearable it's ruining my life

Yes I'm the same I'm ok in social situations, but feeling trapped, not wanting to go to far from home, worried about having a panic attack and losing control are all symptoms of agoraphobia

That actually sounds like me. Maybe I've looked over that in the past. Thanks so much

Me desculpe por tudo o que você está passando. Li e só queria te dar um abraço! Você pode simplificar sua vida neste momento. Torne tudo de baixo estresse e situações de baixa ansiedade. 

Aww thanks. I know, it's very difficult and it's breaking my heart that my life is being dictated by this . Just don't know what to do anymore

Olha, essas coisas acontecem na vida. Realmente acontecem, e quando acontecem, diminua o ritmo para si mesmo. Permita-se ter um ambiente mais calmo. Se você está com saudades de casa, vá para casa. Você precisa de um trabalho mais tranquilo, com baixos níveis de ansiedade. Então você pode trabalhar em si mesmo. Seu tempo. E isso pode e vai acalmar. Eu estava mal, depois desapareceu por anos. Depois agiu e depois foi embora. Agora sou mais velho, tenho problemas de saúde e eles me assustam. Mas antes disso, eu estava bem novamente. Isso vem e vai. Mas a terapia é realmente útil e encontrar consolo em algo maior ou mais elevado do que você é ótimo. Em algum momento, você foi traumatizado. Perdoe-se e ame-se. Ame-se como é e, mesmo que esteja sentado do lado de fora em uma cadeira, faça isso. Somos parte da natureza. Isso faz bem. Observe os pássaros. Tente ver as coisas simples da vida. Há um mundo inteiro acontecendo ao seu redor. Você está pegando cada um de seus pensamentos e superanalisando todos até o ponto de serem reais ou inúteis, e criando perigos e medos onde não existem. Sim, é um transtorno, mas nada que esteja disfuncionando em você pode, atualmente, roubar de você um pequeno descanso e apenas observar a natureza. Eu vou para a praia quando estou em um mau lugar. Areia, água e pássaros. E assisto a tudo. Nos dias mais frios, isso é mais difícil, então eu me agasalho e sento do lado de fora e apenas olho ao redor. E digo algumas orações (haha). Eu sei que isso pode ser extremamente esmagador às vezes e parece que a vida acabou e você está apenas existindo, mas isso geralmente é limitado em sua natureza. Tudo isso é tão complexo, mas nesses momentos de clareza, abrace-se e seja gentil e busque uma vida mais simples. Talvez para você isso se sinta melhor. Nem todo mundo gosta do burburinho de um mundo agitado. E sim, você pode escolher uma vida mais calma. Você realmente pode. Vivemos em um mundo tão agitado, com tantas regras, pensamentos e informações que, às vezes, precisamos nos afastar. Tenho certeza de que nunca foi a intenção que cada um de nós devesse saber tudo o que está acontecendo no mundo a cada momento. De jeito nenhum. Era para você viver na sua pequena parte do mundo e existir. Somos animais. Mas alguns decidiram não, isso é ignorância, saber tudo sobre todos e tentar controlar as pessoas porque é de interesse de todos. Não é. Realmente não é. Tudo isso está fazendo as pessoas adoecerem. 25% têm problemas de ansiedade. É uma sobrecarga.

I really enjoyed reading your comment, it made me smile! I study a degree in philosophy (final year), and spend my life thinking about life and why we're here and I'd say it probably contributes somewhat to my anxiety. I have always wondered about our purpose and position in the universe and I can accept that we will probably never had answers.

I'm going to try and look after myself more and spend time doing things that I love. I really enjoyed reading your comment and I'm really thankful. If you don't mind me asking, how old are you? What have you learnt in life? And how do you take care of yourself, as in, what do you do in your down time to relax? Really open at the minute to try new things.

Thanks again

Eu já passei do meio da vida, mas ainda sou velho, velho mesmo. Ainda estou aprendendo, lol. Não acho que isso pare algum dia. Principalmente, aprendi que para sobreviver pacificamente, deve-se confiar no processo da vida. Abraçar isso tem sido um desafio. A confiança é algo frágil para pessoas com ansiedade. Muitas não encontram o que precisam para refúgio no seu ambiente ou consolo, então, com o tempo, muitas se voltam para os céus (espiritual ou religioso... não é a mesma coisa) para isso. Isso proporciona esperança e fé e é algo maior do que apenas existir. Isso também ajuda a firmar a pessoa. Pessoalmente, sinto que, lidando com toda essa ansiedade, é necessário um equilíbrio entre a mente, o corpo e a alma (espírito). Isso é algo pessoal, provavelmente cada um tem que descobrir isso por si mesmo. Aprendi que é realmente importante ter amor próprio e ser gentil consigo mesmo e não se criticar ou ficar bravo consigo mesmo. Isso não vai ajudar em nada. O objetivo é seguir sua própria felicidade. Isso não é tão simples assim e cuidado com o agrado aos outros. Esta é sua jornada. Eles têm a deles. A sua não deve ser comprometida pela jornada deles. Por algum motivo estranho, muitas pessoas com transtornos de ansiedade farão mais pelos outros do que por si mesmas. Pode ser gentileza ou talvez um pouco de culpa por se sentirem inadequadas ou uma mistura. Mas é uma má ideia. É vital lembrar e abraçar que esta é sua aventura e sua jornada e não é egoísta de uma forma ruim seguir sua própria felicidade. Você encontrará pessoas em sua jornada e se conectará com algumas e isso torna tudo ainda melhor.

O que eu faço é misto. Algumas coisas eu ainda não consegui encontrar consolo... isso seria o corpo e as dores que desencadeiam minha ansiedade às vezes. O mais calmante para mim é caminhar perto da água, exercícios de mindfulness, aprender coisas novas sobre a mente e sua conexão com o corpo e tal. Meditações de cura em vez das regulares e ler ou ouvir histórias de pessoas que se curaram de doenças, porque eu acredito que você pode fazer isso de alguma forma. O efeito placebo é muito poderoso. Além disso, todos começamos como uma célula e nos tornamos humanos, quero dizer, isso é um grande negócio, então em algum lugar dentro de nós deve haver o conhecimento e a capacidade de curar. Depois você ouve histórias de pessoas que se curaram de doenças e tal e eu acho isso fascinante. Colocar muita fé na ciência como cura universal é difícil, pois ela ainda está se desenvolvendo e as coisas mudam rapidamente.

Estou contente em passar tempo com a natureza e minha família. Também gosto de fazer compras, não vou mentir haha, mas para aquela calma interior, definitivamente caminhadas perto da água, isso me faz sentir seguro e calmo por algum motivo. Eu tento muito viver o momento. Ainda estou trabalhando nisso quando estou com medo ou com dor. Nunca entendi o que isso significava até ficar mais velho. Prever resultados e tentar projetar o futuro é tolice. Muitas coisas podem acontecer ou mudar para fazer isso direito. Então, se você puder aprender a não se apegar a um resultado de algo, isso ajuda muito. De qualquer forma, não seria a verdade, mas seus pensamentos fariam acontecer dessa maneira, porque a mente não tem ideia, mas sua percepção para guiá-la. A maioria das vezes, quando você tenta prever, tudo o que você tem é seu próprio passado para fazer isso, então não é como se você fosse prever de uma forma positiva. Então, perda de tempo e você acaba programando coisas negativas.

A última coisa que estou percebendo é que o que eu pensava que temia em um momento mudou com o tempo. Tudo muda. Isso pode ser uma coisa boa, aliás.

Sei que isso foi há 4 meses, mas gostaria de saber se você acabou indo embora? E como você está lidando com isso. Pois tenho 20 anos e tenho os mesmos sintomas! Nunca consegui sair de casa nem por uma noite! Quando era uma criança jovem, eu ia para festas do pijama na casa de um amigo, mas minha mãe tinha que vir me buscar às 1h porque eu ficava histérica chorando de saudade de casa. Também fui embora com a família para umas férias de 2 semanas em Benidorm há 3 anos, e tive que voltar para casa mais cedo depois de 5 dias porque estava terrivelmente com saudade de casa e ansiosa, estava me fazendo mal porque não comia ou bebia porque estava tão nervosa. E na sexta-feira, 4 de agosto (ou seja, há dois dias) fui para Londres no fim de semana para um evento, consegui ficar uma noite e tive que voltar mais cedo novamente!! Cheguei em casa às 5h desta manhã!! Porque estava novamente histérica chorando e em pânico. Isso está arruinando minha vida, estou pensando em hipnoterapia. Mas quero saber se há outras maneiras de lidar com essa ansiedade? Isso está me impedindo de fazer qualquer coisa. Até quando vou trabalhar fico ansiosa. Obrigada desde já x

I'm also late to the party here... I read this feeling such mixed emotions - on one hand, relieved, because I've never heard my symptoms be explained so perfectly and have never known anyone that's truly understood the feelings that I experience... But on the other hand, I feel disappointed since it seems that no one has answers yet.  

In 1 week my husband and I will be flying to Europe from Canada, and will be spending 2 weeks there.  It is the holiday that I've dreamed of for years, but only recently my "travel anxiety" is making the thought of it unbearable.  I've experienced this type of anxiety before, but then it seemed justified because I was away from home for months at a time - once during a summer spend working in a city thousands of miles away, and again during a two month mission trip to India.  Those trips were extremely demanding so my anxiety seemed justified...

But then last year on my honeymoon I experienced the same fears and anxiety.  I've never understood my own emotions less than the second night of my honeymoon, 5 days into marriage and still beaming, in a beautiful resort in Jamaica, with the ocean at my window.... and my poor husband consoling me while I sobbed desperately.  I felt trapped, and as you said, Debbie, I was completely overcome with that feeling that I was so far from my "happy place" and there was no way to get back.  During that trip, knowing that I would be back in just 1 short week was not a comforting thought, as it should be.  But then you get home, and your mind somehow blocks out those feelings, and you are able to look back on the trip with fond memories.  

So we booked another trip, and this time it's two weeks.  It's finally just hitting me that this will be EXTREMELY difficult. I'm feeling helpless, with no one that really understands, so if anyone on the thread has any suggestions, please send them my way.  Prayers are appreciated Thanks so much!