Recuperação e sintomas após ooforectomia unilateral?

Uau, ler sobre sua experiência realmente me faz sentir sortuda! Eu sou um pouco diferente, sempre fui. Descobri que tinha algumas células cancerosas no meu útero no ano passado. Biópsias horríveis para isso. Recusei-me a fazer mais porque tenho histórico de esclerose múltipla, além de problemas na coluna e nível de dor na vida. Tenho gêmeos de 12 anos. Não estava disposta a esperar até que se transformasse em câncer. Tenho 46 anos e não tenho desejo de mais filhos. Então, um ano depois e em um estado diferente, menos conservador, fiz minha histerectomia. Faz 7 dias. Eles acabaram tirando meu ovário direito porque tinha um cisto enorme nele. Quem sabe há quanto tempo estava doente. Tenho suado a cama e a coisa toda de congelamento por meses, meu novo sintoma é essa pontada estranha, como uma resposta de medo no meu abdômen. É como se eu estivesse nervosa e tivesse um flash de borboletas???? É tão estranho. Acho que é a falta de hormônio e meu corpo trabalhando para alcançar a homeostase?? Não tive nenhuma dor cirúrgica!! A dor que experimentei foi de gases horríveis presos. Minha costela direita dói tanto que tive que respirar através da dor? Tenho passado muito tempo do meu lado direito para facilitar. Minha cirurgia também foi robótica e parece que temos as mesmas incisões. Quanto à sua dor de puxão, é definitivamente uma sensação de cicatrização que você está sentindo ou sentiu, o tecido cicatricial adere ao tecido circundante e encolhe. Coceira e queimação também são comuns e bastante normais. Estou em auxílio por invalidez devido às minhas costas e aos meus problemas de EM, mas menina eu odeio isso, não deixe que eles a convençam disso até que você esteja pronta, é difícil voltar. Seus hormônios já se nivelaram agora que já se passou um tempo?

Magglabb,

Fui diagnosticada com endometriose há cerca de 4 anos. Após minha primeira cirurgia de excisão, a dor aumentou de períodos dolorosos que eram quase controlados com ibuprofeno para o que você descreveu. A dor começou antes do meu ciclo e diminuiu vários dias depois. Sinto muito que você esteja passando por isso e queria deixar você saber que você não está sozinha. Levei até o ano passado para me conectar com alguém que tinha o mesmo nível de dor que eu com endometriose. Eu passei de uma mulher muito ativa e saudável aos 23 anos para enfrentar a invalidez aos 26. Tive outra cirurgia no ano passado para remover a endometriose. Nunca me recuperei dessa cirurgia e estava tomando medicamentos opiáceos fortes diariamente. Não conseguia ficar sentada por mais de 30 minutos sem que a dor cegante começasse a aparecer.

6 meses após a segunda cirurgia, foi invalidez ou um último hurra (histerectomia com ooforectomia parcial).

Embora a histerectomia não seja considerada uma cura para a Endo, foi a decisão certa para o meu caso. Quando meu cirurgião enviou meu útero para patologia, nenhuma Endometriose foi encontrada.

Estava apenas coberto por adesões da cirurgia (robótica e laparoscópica, diga-se de passagem) apenas 6 meses antes.

Agora estou quase no aniversário de 1 ano da minha histerectomia e tenho qualidade de vida sem medicamentos viciosos e tentativas constantes e frustradas de alívio.

Esta é a minha história. Tentei tantas coisas que funcionaram maravilhas para outras mulheres que conheço! Apenas não funcionaram para mim. Existem tantas opções de alívio por aí... Intencionalidades, ablação de nervos, cirurgias de excisão muito precisas, fisioterapia, terapia de reposição hormonal, lupron, suplementos, etc! A medicina moderna está cheia de esperança e você não está sozinha.

Se você precisar de alguém para conversar, tem uma amiga em mim.

*injeções...não "intenções"

Só queria saber como você está agora? Descobri que tive minha primeira menstruação na data prevista, depois passei por ciclos mais longos nos próximos dois períodos e agora estou tendo um período a cada três semanas. Nesta última semana, venho tendo ondas de calor muito fortes, sem motivo aparente. Minha cicatriz de incisão maior (vertical do umbigo para baixo) ainda puxa, especialmente quando me esqueço de que tive essa cirurgia e exagero nas atividades. Como você está se sentindo 5 meses depois? Estou tentando descobrir se agora estou entrando na menopausa ou se é o corpo ainda tentando se regularizar?

Fiz minha salpingo-ooforectomia unilateral recentemente, em 20 de julho de 2018. Estou atualmente com 6 dias de pós-operatório e ainda sinto uma quantidade considerável de dor, e agora um novo sintoma apareceu: espasmos no estômago que doem pra caramba. Além disso, meu estômago está com cólicas terríveis. Minha menstruação começou no dia seguinte à cirurgia e acabou hoje, mas minha menstruação também chegou 11 dias antes.

Não sei se os espasmos e as cólicas são sintomas da cirurgia ou não, mas sei que dói, e acabei os hidrocodonas que me deram. Eles duraram apenas alguns dias e minha ginecologista não me prescreveu mais nada para a dor. Eles não parecem estar muito preocupados comigo, honestamente. Minha primeira consulta de acompanhamento só será em 29 de agosto de 2018. Por que ela quer que eu espere tanto para a primeira consulta de acompanhamento? Isso não faz sentido para mim esperar as 6 semanas inteiras antes que ela me veja pela primeira vez após a cirurgia. Pensei que ela me veria na próxima semana e depois novamente 4 semanas depois, mas não.

Alguém pode me dar algum conselho sobre isso, por favor? Liguei e conversei com minha ginecologista várias vezes e, como já disse acima, ela não parece muito preocupada com minha dor ou desconforto, e estou com ela há mais de 10 anos agora, e esta é a primeira vez que ela me opera e me trata assim. Não sei o que fazer sobre isso agora. Por favor, ajude, obrigada a todos.

Aliás, tenho 36 anos.

tessa37548

★1 tessa37548 Delicatepetal

11 minutos atrás

Eu recentemente fiz minha salpingo-ooferectomia unilateral em 20 de julho de 2018. Atualmente, estou com 6 dias de pós-operatório e ainda estou com bastante dor e agora um novo sintoma apareceu, espasmos no estômago e eles doem como o inferno. Além disso, meu estômago está com muitas cólicas também, comecei minha menstruação no dia seguinte à cirurgia e acabou hoje, mas minha menstruação também estava 11 dias adiantada.

Não sei se os espasmos e as cólicas são sintomas da cirurgia ou não, mas sei que dói, e acabei meus hidrocodonas que me deram. Eles duraram apenas alguns dias e minha ginecologista não vai me prescrever mais nada para a dor também. Eles não parecem estar muito preocupados comigo, honestamente. Minha primeira consulta de acompanhamento só será em 29 de agosto de 2018. Por que ela quer que eu espere tanto para minha primeira consulta de acompanhamento? Isso não faz sentido para mim esperar as 6 semanas inteiras antes que ela me veja pela primeira vez após a cirurgia. Pensei que ela me veria na próxima semana e depois novamente 4 semanas depois, mas não.

Alguém pode me dar algum conselho sobre isso, por favor? Eu liguei e conversei com minha ginecologista várias vezes e, como mencionei acima, ela não parece estar muito preocupada com minha dor ou desconforto e eu estou com ela há mais de 10 anos agora e esta é a primeira vez que ela me opera e me trata assim. Não sei o que fazer sobre isso agora. Por favor, ajude, obrigada a todos.

Aliás, eu tenho 36 anos.

Hi 

sorry to hear you are in pain 

you will have quiet a lot of pain 

regular pain meds will help 

the stomach cramp could you take something to stops craps like 

peppermint oil or peppermint tea bag 

it’s a big op and being pulled about inside 

it’s a lot of bruising to come out plus our bowel doesn’t like to be touched so 

have a look about anti crapping for IBs they will help with that 

get a good brand multi vitamin and rest and only do the minimum you are healing your body is adjusting 

my opwas November and middle of January I was still in pain and went to see a physio she said it’s all normal to feel like it it’s a major operation 

have a read up on seraptease google it it prevents scare tissue I took it in February it help my pain and swelling big time my physio couldn’t believe the difference in two weeks even my key hole scares had faded and a over hang swollen area was gone 

I did start having stomach massage to loosen the area as it was so not right it did help 

hang in and rest take care X

Eu também tive um cisto de 11 cm, trompa e ovário direitos removidos. Estou na casa dos 40 anos e fiz laqueadura há 19 anos, sempre tive ciclo regular quanto ao início. Após a cirurgia, fui informada de que poderia sangrar e o que observar. Nunca sangrei, minha menstruação deveria ter começado cerca de 2 semanas após a cirurgia, neste ponto estou uma semana atrasada, mas de vez em quando sinto aquelas dores e cólicas menstruais. As ondas de calor são loucas, contei ao médico na consulta pós-operatória e ela brincou dizendo que me deixou um ovário e que iriam diminuir (eu moro no deserto, então isso pode não ajudar agora). Percebo que se não parar de comer no primeiro pensamento de que estou cheia, meu estômago parece inchar e fica assim por alguns dias, e então não consigo realmente comer uma refeição, apenas lanches ao longo do dia, como amêndoas, ovos, queijo em barra, gelatina, nada muito pesado e nada muito grande.

Obrigado, eu estava preocupada com minha menstruação não começar, não sei realmente por quê, já que tenho 43 anos, fiz laqueadura há 19 anos, tomo injeções na minha L5 a cada 3 a 6 meses, mas desde que removeram um cisto e o tubo e o ovário direitos, eu venho me perguntando o que meu corpo está fazendo. Meus períodos sempre foram em ciclos de 21 dias, exceto esse. Eu sinto o que parecem ser cólicas menstruais, mas a maior parte da minha dor sempre foi nas costas e no meu nervo ciático.

hi ladies, i hope everyone is well on their way from recovery from such an event. :slight_smile: havent checked this forum in over a year and just wanted to update incase it may be of reassurance for some; despite having my right ovary & tube & cyst removed, im now 6 months pregnant after ttc for a year after the surgery. physically after the surgery, i continue being on the hotter side (hot flashes during healing) but my period became regular after the surgery and the only early pregnancy symptom i had was a missing period (which isnt abnormal to women who have had cysts) just want you ladies to know my thoughts are with us that are affected by cysts and all of the problems we face with our uteruses. sending my best wishes to all :heart:

Hi Chelle, I hope you are doing well and fully recovered!

I just wanted to share that I had a similar experience. On January 23, I had my right ovary and fallopian tube removed due to a 7cm cyst, which turned out to be a benign endometrioma. Also had my appendix removed since scar tissue had wrapped around both the ovary and appendix.

Like you, I started having hot flashes about a month after the surgery with night sweats and trouble sleeping. Had an early period two weeks post surgery, but have skipped two months since the hot flashes started, which is the longest I have missed a period.

I am 42, so I realize I am perimenopausal, but my FSH level was still fairly normal prior to the surgery, and the doctors told me I should still have periods, so the hot flashes came as a surprise.

Did you get your period back and did the doctors explain what happened? From this message board, it seems rather common.

Thank you for sharing! Reading your story gave me hope and made me feel not so crazy.

did they remove your appendix at the same time due to complications? sorry to hear you went through that, i hope youll feel much better with recovery!! my periods eventually came back normally, it takes it some time to be regulated again. everybodys body moves at their own pace. either way, i hope you no longer have pain coming from your abdomen. my period has never been so regular, and sex is finally painless

That’s wonderful to hear your periods returned! I am very glad you are doing well, and this gives me hope! I did have my appendix taken out with the ovary. Am grateful to have healed well with minimal pain. The scars are quite small. But still waiting for Flo to come. Nightsweats and hot flashes are still present, but less intense, so this gives me hope, too. You are right–our bodies adjust differently, and heal at different rates. Thank you for sharing your story and for responding!

Just read this! Congratulations, Chelle! Wishing you much love and happiness as you prepare to welcome your child into the world! Thank you for updating us and sharing such a thoughtful message!

Hi Chelle, just wanted to report that my period returned yesterday!! Labs indicated I was in menopause, but you were absolutely right. My body needed time to recover. Been working flaxseed and tofu into my diet too to boost estrogen. Thank you so much for your support and encouragement!

Hi Christine. I wanted to ask because I’m almost a month post op and yea Ive not gotten my period yet. I had my left ovary removed with a 14 cm cyst. I had my period after the surgery but, no period thus far since then. I’ve been eating flax seeds and now you’ve inspired me
to go buy some soy and tofu. I’m curious is there something specific you did to finally get your period to come on? Thank you.

Hi ladies, I hope you are all doing well on your journeys to pre-ops, recoveries, and pregnancies!

A little TMI is coming up. I ended up on this forum because I have an extremely light period after a right salpingo-oopherectomy as well as a left cystectomy a month ago. I was confused because my period was due within about 3 days after the operation. I bled for five days and there is no way to tell if that was bleeding due to the operation or bleeding from a period.

Nevertheless I had clear cervical mucus less than two weeks after that. So it seems maybe it was a period. Apparently they also had to take some ovarian tissue from the left ovary but they have no guesstimate about the percentage or fraction they had to take.

I now started an extremely light period three days ago. It was reassuring to see that some of you had followed up about periods returning to normal again eventually. Most of the literature I see online about post-laparoscopy menses talks about really heavy periods, but that seems to be focused on women who’ve had endometriosis.

I called the surgeon’s office and they said the period may or may not become heavier again. So no one really has an answer.

For those of you reading and still worried about having the operation upcoming, my experience had been very little pain except for moderate shoulder pain from anesthesia. I also had a sore throat for 5 days and tender stomach muscles for about 2.5 weeks. Everyone’s experience is different apparently. I have some lingering fatigue, however.

I am hoping at my older age of 44 I can still try for a child, but this really light period worries me. Just putting it out there that I hope I gain a normal period again.

My best to all of you whatever stage you are at!

hi, it’s good to hear all your experiences. I had a unilateral salpingo oopherectomy three weeks ago. I had a 32 cm cyst removed with the right ovary and fallopian tube and a small cyst removed from the left ovary. the cyst was huge and burst while they were removing it as very fragile so in the surgeons word they gave me a good wash out. my incision was a midline 25cm laparotomy cut from pelvis round my belly button and up my abdomen. its reassuring to read everyone’s experiences. the worst thing for me was a lazy bowel after the surgery which gave me significant pain. I can’t even describe how painful it was! things are slow to get back to normal but are getting so much better all the time. three weeks in and I am walking every day… slow and not far but its much easier than it was. I can sleep on my side again which is so nice as it’s my natural sleep position. getting in and out of bed is much easier. staples came out day 10 which eased some of the tightness. the scar is healing well. I can do much more and am feeling significantly less pain. although the incision is still sore, I’m more mobile and move around much better. I am yet to get my results to see if it is benign and this is nerve wracking. I’ve started my first period today but it seems different from usual… I guess that’s inevitable. I’ve felt very tired and sometimes emotional. all your stories are amazing. we are a pretty strong bunch of women!

Hello everyone, I stumbled upon this forum as I had my right ovary, fallopian tube, and appendix removed due to endometriotic cyst last December. I’m 31 years old and have not been pregnant yet. Here’s a brief history of my operation. I woke up one morning due to extreme abdominal pain, which I thought was just cramps as it was my 2nd day of period but the pain didn’t wear off and just concentrated on the right side of my stomach. Went to ER and physical/lab tests show that it was appendicitis. Obgynes checked me as well if it was ectopic pregnancy but it came back negative. So come operation for appendix removal and lo and behold once they opened me, they discovered an 8x8 cm swollen ovary due to endometriotic cyst. I haven’t been checked by an OB-GYN before this as I thought everything’s fine with me (apparently not). So it really came as a surprise. Right ovary was already ruptured so it had to be removed. In 4 days I was out of the hospital and didn’t experience any issues. My question is, I got my period now just as expected in my cycle (a month after operation). I still got some cramps but not as awful as when I had the cyst. Is it okay for me to have my period now or should I take pills to stop it first since the operation is recent and things inside my tummy might not be healed yet? Apologies if my question might be odd, but I’m not really sure what to expect after the operation specially regarding periods. Thank you! :slight_smile:

hello amethyst how are you now?i too had one ovary removed last month i have gas issues now